بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بر مدار اخلاق(چند سخن از مادر اهل بیت ع )

 

پیام های کوتاه با محوریت نهج البلاغه

حضرت فاطمه زهرا فرمودند :

در وقتی که بستر خواب را گسترده بودم رسول خدا (ص) برمن وارد شد ، و فرمود : ای فاطمه ! نخواب مگر آن که چهار کار را انجام دهی : قرآن را ختم کنی ، و پیامبران را شفیع خود گردانی ، و مؤمنین را از خود راضی کنی ، و حج و عمره ای را به جا آوری ، این را فرمود و شروع به خواندن نماز کرد، صبر کردم تا نمازش تمام شد ، گفتم یا رسول الله به چهار چیز مرا امر فرمودی در حالی که بر آنها قادر نیستم ! آن حضرت تبسّمی کرد و فرمود: اگر "قل هو الله" را سه مرتبه بخوانی مانند ختم قرآن است ، و اگر بر من و پیامبران پیش از من صلوات بفرستی ،شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود و چون برای مؤمنین استغفار کنی ، آنان همه از تو راضی خواهند شد ، و اگر بگویی:"سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله والله اکبر" حج و عمره ای را انجام داده ای

.

حضرت فاطمه زهرا (س): در خانه ماند زن ( و به کارهای منزل پرداختن ) از همه حالات به رضایت و رضوان خدا نزدیکتر است.


حضرت فاطمه زهرا (س): خداوند متعال زکات را قرار داده است تا موجب پاکی نفوس ( از بخل و محبّت دنیا ) و افزونی رزق و روزی گردد و روزه ، سبب تحصیل و تثبیت اخلاص است .


حضرت فاطمه زهرا (س): در پاسخ درخواستی از سوی حضرت علی (ع) می فرماید : خانه ، خانه تست و زنان دنباله رو مردان هستند و من در هیچ کاری با تو مخالفت نمی کنم .
حضرت فاطمه زهرا (س) : اگر روزه دار زبان ،گوش و چشم و تمام اعضای خود را از گناهان کنترل نکند روزه اش اثر و ثمری ندارد

.

حضرت فاطمه زهرا (س) ": فرمود : پیامبر به علی (ع) نگریست  فرمود : این شخص و پیروانش در بهشتند.


حضرت فاطمه زهرا (س) : پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت و خوشرویی با دشمن و انسان های ستیزه جو آدمی را از عذاب آتش جهنم باز می دارد .

بخوان دوست عزیز

منصور با حوصله صبر کرد تا صحبت سید تمام شد .لحظاتی طولانی سکوت کرد و بعد با همان آرامش همیشگی و لحن ملایم ،سری به علامت دلسوزی برای او جنباند و گفت :

بنده خدا چه می گویی ؟!سید اولاد زهرا ،کجای کاری ؟بگذار بروی کربلا ،قدمت به صحن و سرای حضرت برسد ،بعد اگر برگشتی و همین حرفها را زدی قبول است .خدا خیرت بده.مثل اینکه نمی دانی چه خبر است و عشق امام حسین با عاشق چه می کند .اگر غیر از این بود که اصحابش آنگونه عاشقانه و مجنون وار به پایش سرو جان نمی باختند .

نمی دانم سید جان ،شاید تو درست می گویی اما دست خودم نیست اختیار از کف داده ام .احساس می کنم روح . جانم در همان کربلا مانده و این جسم بی روحم است که به اردوگاه باز گشته .تا پیش از زیارت که مزه و لذتش را نچشیده بودم ،نمی دانستم چه خبر است اما حالا که رفتم و از نزدیک دیدم و چشیدم مست و از خود بیهوش شده ام .تازه دارم می فهمم کربلا چه خبر است و امام حسین چگونه از زائرش پذیرایی می کند .

کتاب دو شیشه اشک

اثر علی حسینی منجزی

سلام

سلام ،چراغ سبز آشنایی است .

باری ...سلام ،نام خداست و تحیت الهی .سفارش پیامبر است و امامان .

تا آنجا که  فرموده اند :اگر کسی پیش از سلام ،شروع به سخن کند ،جواب ندهید :«من بدء باالکلام قبل السلام فلا تجیبوه »

سفینةالبحار ،محدث قمی ،ج1،ص645

در حدیث دیگری امام صادق (ع)از قول خداوند نقل می کند که:

بخل ،کسی است که از سلام دادن به دیگری بخل بورزد:

«البخل من بخل بالسلام ».

میزان الحکمه،ری شهری،ج4،ص535

ادامه مطلب ...

حجاب نگاه شهدا :

خواهران حجاب خود را که یادگاری از زهرای مرضیه (سلام الله علیها)است ،محکم نگه دارند که حجاب آنها والاتر از خون شهیدان است .خواهران ما بدانند که تمام این خون ها برای شرف و ناموس اسلام است باید خود را از غیر محارم محافظت کرده و حجاب اسلامی را رعایت نمایند.

شهید سعید کاظمی

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله :

هرکس بازن نامحرمی دست دهد ،همانا خشم خدا را به خود خریده است و کسی که با نامحرم ارتباط برقرار کند ،در زنجیره ای از آتش به مراه شیطان خواهد بود و سپس به سوی آتش جهنم انداخته می شود .من لایحضره الفقیه،ج4ص14

به احترام سادات

آمدم چادر فرماندهی گروهان برادر تورجی نشسته بود جلو رفتم و سلام کردم طبق معمول به احترام سادات بلند شد .

گفتم :شرمنده محمد اقا !من با یکی از دوستان قرار دارم باید بروم مرخصی و تا عصر بر گردم.

بی مقدمه گفت :نه نمیشه !گفتم :من قرار دارم .اون آقا منتظر منه !

دوباره با جدیت گفت:همین که شنیدی .

کمی نگاهش کردم با تمام احترامی که برای سادات داشت اما در فرماندهی خیلی جدی بود.

عصبانی شدم .از چادر بیرون آمدم و با ناراحتی گفتم :شکایت شما رو به مادرم می کنم !

هنوز چند قدمی از چادر دور نشده بود م .دوید دنبال من .پای  برهنه دستم گرفت و گفت :این چی بود گفتی ؟!

به صورتش نگاه کردم .خیس از اشک بود .بعد ادامه داد :این برگه مرخصی .سفید امضا کردم .هر چقدر دوست داری بنویس !اما حرفت رو پس بگیر !

گفتم :به خدا شوخی کردم اصلا منظوری نداشتم .خودم هم بغض کرده بودم .فکر نمی کردم اینگونه باشد .

یک سال از آن ماجرا گذشت .

چند ساعت قبل از شهادتش بود .مرا دید باز یاد آن خاطره تلخ را برای من زنده کرد و پرسید :راستی اون حرفت را پس گرفتی ؟!

گفتم :به خدا غط کردم من به کسی شکایت نکردم اصلا غلط می کنم چنین کاری انجام بدهم.

برداشتی از کتاب یا زهرا شهید تورجی زاده

کتابی از شهید دستغیب

سلام  من در این ایام عید شروع به خواندن کتاب استعاذه شهید دستغیب را کردم و خیلی از لحن و بیانات ایشان خوشم آمد نمی خواهم فقط یک کتاب معرفی کرده باشم سعی دارم کتابی را که واقعا دوست داشتم را به شما معرفی کنم که می دانم خواندنش ضرر ندارد بلکه چه  بسا سودمند باشه این کتاب در مورد شیطان و شناخت آن و رفتار آن با انسانها  را داستانی بیان می کند امیدوارم که استفاده کنید با 296صفحه و قیمت 4700تومان.