بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

شمشیر اختلاف


شمشیر اختلاف

13930204_0126219.jpgرهبر انقلاب اسلامی در دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام برای با تکرار لزوم علنی نکردن اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی به تبیین چندباره‌ی دلیل این مهم پرداختند.ایشان فرمودند: «یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبى [شیعه و سنی] است. علنى کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهاى اعتقادى، به زبان آوردن مطالبى که کینه‌ها را برمى‌افروزد، یکى از وسایلى است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند. ... کارى نکنیم که دشمن را در مقصودى که دارد، موفّق بکند؛ شمشیر دشمن را تیز بکند.»به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR کلیپ صوتی و طرح «شمشیر اختلاف» را تهیه و منتشر می‌کند.

انالله وانا الیه راجعون


می توان شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را این گونه بیان کرد:

1- شیوه بازسازی روانی (امید دادن)
2- شیوه کنایی (از باب به در بگو دیوار بشنود): قرآن به حضرت عیسی علیه السلام می گوید: «آیا تو به مردم گفتی من و مادرم را خدا بدانند؟» در اینجا دوگانه پرستی نهی شده است اما در قالبی که مخاطب در واقع دیگران هستند.
3- شیوه ایجاد محبت; یعنی ابتدا لطف و محبت، سپس امر و نهی: در روایت آمده است که مردی شامی به امام حسن مجتبی علیه السلام جسارت کرد، حضرت او را به منزل برد و چنان مورد تفقد قرار داد که او از حرف های خود شرمنده شد.
4- مختصر گفتن: در حدیث می خوانیم: «اذا وعظت فاوجز» یعنی هر گاه کسی را موعظه می کنی خلاصه بگو.
5- مخفیانه بودن: در حدیث می خوانیم: «هر کس برادر دینی خود را مخفیانه موعظه کند او را آراسته است ولی هر کس او را آشکارا موعظه کند، شرمنده اش کرده است.» (بحار، ج 75، ص 374)
6- استمداد از وجدان: شخصی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و گفت: من فردی زنا کارم حضرت فرمود: آیا حاضری کسی با ناموس تو این کار را بکند گفت: نه پیامبر فرمود: پس تو نیز این کار را نکن.
7- در صورت امکان در قالب طنز باشد: روزی بهلول وارد مجلس هارون شد، چون هارون در مجلس حضور نداشت بهلول جای هارون نشست، خادمان او را از آنجا بلند کردند و کتک زدند. همین که هارون وارد مجلس شد، به او گفت: من چند دقیقه جای تو نشستم، کتک خوردم، وای به حال تو که عمری در جای اهل بیت پیامبر نشسته ای. او با این طنز به هارون گفت: راه تو باطل و حکومت تو غصبی است.

هــــــــــردم از ایــــــــــــــن بـــــــــــاغ بـــــــــــری مــــــــی رســـــــــــد....


سخنان عجیب و بی سابقه حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار رییس جمهور در امور اقوام، در مورد "پرچم شیر و خورشید"، به جز انکه بهانه به دست جریان تندرو داد تا به جای نقد سخنان این فرد منتسب به دولت، بار دیگر کلیت دولت را به نقد بکشاند، باعث بروز واکنش هایی از سوی جریان های معتدل نیز شده است.
یونسی درباره نماد شیر خورشید گفته بود: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.

پ ن:گزیده ای از سخنرانی امام خمینی (ره) در تاریخ 57/12/10 در مدرسه فیضیه قم :(بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد ، آرم های ایران نباید آرم های شاهنشاهی باشد ؛ باید آرم های اسلامی باشد . از همه وزارتخانه ها ، از همه ادارات ، باید این "شیر و خورشید "منحوس قطع بشود ؛ عَلَم اسلام باید باشد . آثار طاغوت باید برود . اینها آثار طاغوت است ؛ این تاج آثار طاغوت است ؛ آثار اسلام باید باشد..)

در حالت آنلاین، چه اطلاعاتی از شما در حال افشا شدن است؟




آیا تا کنون این سوال را از خود پرسیده اید که در زمانی که شما آنلاین هستید، چه میزان اطلاعات در خصوص شما بر روی اینترنت قابل دسترسی است؟ اگر به این موضوع می اندیشید که در کمال امنیت در پست سیستم خود نشسته و در حال وب گردی میباشید، کاملا در اشتباه هستید. بگذارید به شما شان دهیم که چه اطلاعاتی از شما به سادگی در دسترس است...
 
ادامه مطلب ...

چرا دعایم مستجاب نمی شود!؟



حتما بخونید تا آخر
♥•٠·
کسى نزد امیرمؤ منان على (علیه السلام) از عدم استجابت دعایش شکایت کرد و گفت با اینکه خداوند فرموده دعا کنید من اجابت مى کنم ، چرا ما دعا مى کنیم و به اجابت نمى رسد ؟! اما در پاسخ فرمود: قلب و فکر شما در هشت چیز خیانت کرده لذا دعایتان مستجاب نمى شود:
 
ادامه مطلب ...