بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

سلام

سلام ،چراغ سبز آشنایی است .

باری ...سلام ،نام خداست و تحیت الهی .سفارش پیامبر است و امامان .

تا آنجا که  فرموده اند :اگر کسی پیش از سلام ،شروع به سخن کند ،جواب ندهید :«من بدء باالکلام قبل السلام فلا تجیبوه »

سفینةالبحار ،محدث قمی ،ج1،ص645

در حدیث دیگری امام صادق (ع)از قول خداوند نقل می کند که:

بخل ،کسی است که از سلام دادن به دیگری بخل بورزد:

«البخل من بخل بالسلام ».

میزان الحکمه،ری شهری،ج4،ص535

این مطلب از کتاب اخلاق معاشرت نوشته جواد محدثی برداشت شده .

به همه ی کسانی که می خواهند بدانند اسلام نسبت به اخلاق چه بینشی داره یا اصلا یادشون رفته  از جمله خودم یک مسلمون باید چه طور رفتار کنه می تونه این کتاب رو بخونه .تا انشاالله ما هم بشیم جزء کسانی که خدا دوستمون داره.

نظرات 1 + ارسال نظر
قایقران سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام
این پستت به خط میخی برا من باز میشه
فونتش رو عوض کنی فکر کنم درست شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد