بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بر مدار اخلاق(چند سخن از مادر اهل بیت ع )

 

پیام های کوتاه با محوریت نهج البلاغه

حضرت فاطمه زهرا فرمودند :

در وقتی که بستر خواب را گسترده بودم رسول خدا (ص) برمن وارد شد ، و فرمود : ای فاطمه ! نخواب مگر آن که چهار کار را انجام دهی : قرآن را ختم کنی ، و پیامبران را شفیع خود گردانی ، و مؤمنین را از خود راضی کنی ، و حج و عمره ای را به جا آوری ، این را فرمود و شروع به خواندن نماز کرد، صبر کردم تا نمازش تمام شد ، گفتم یا رسول الله به چهار چیز مرا امر فرمودی در حالی که بر آنها قادر نیستم ! آن حضرت تبسّمی کرد و فرمود: اگر "قل هو الله" را سه مرتبه بخوانی مانند ختم قرآن است ، و اگر بر من و پیامبران پیش از من صلوات بفرستی ،شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود و چون برای مؤمنین استغفار کنی ، آنان همه از تو راضی خواهند شد ، و اگر بگویی:"سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله والله اکبر" حج و عمره ای را انجام داده ای

.

حضرت فاطمه زهرا (س): در خانه ماند زن ( و به کارهای منزل پرداختن ) از همه حالات به رضایت و رضوان خدا نزدیکتر است.


حضرت فاطمه زهرا (س): خداوند متعال زکات را قرار داده است تا موجب پاکی نفوس ( از بخل و محبّت دنیا ) و افزونی رزق و روزی گردد و روزه ، سبب تحصیل و تثبیت اخلاص است .


حضرت فاطمه زهرا (س): در پاسخ درخواستی از سوی حضرت علی (ع) می فرماید : خانه ، خانه تست و زنان دنباله رو مردان هستند و من در هیچ کاری با تو مخالفت نمی کنم .
حضرت فاطمه زهرا (س) : اگر روزه دار زبان ،گوش و چشم و تمام اعضای خود را از گناهان کنترل نکند روزه اش اثر و ثمری ندارد

.

حضرت فاطمه زهرا (س) ": فرمود : پیامبر به علی (ع) نگریست  فرمود : این شخص و پیروانش در بهشتند.


حضرت فاطمه زهرا (س) : پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت و خوشرویی با دشمن و انسان های ستیزه جو آدمی را از عذاب آتش جهنم باز می دارد .

نظرات 3 + ارسال نظر
قایقران سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:51 ب.ظ http://www.ghayeghran.blogsky.com

سلام دوستم
وبلاگت مبارک
مطالبت جالب وآموزنده بودممنون
موفق باشی

م.حامی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ب.ظ http://rahibesoyedost.blogfa.com

سلام خانمی
عزیز لینکت کردم
اگه افتخار میدین ما رو لینک کنین

سلام عزیزم قبلا لینکت کرده بودم .منتظر پیامت هستم

نیلوفر.خ چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ب.ظ http://rahneshin094.blogfa.com

سلام عزیزم
چرا به روز نمیشی پس ! منتظریما . . .!
راستی چرا کامنتا رو تایید نمیکنی؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد