بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

جاهلیت مدرن+دانلود کتاب

جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (عج)  چه کسی فکرش را  می کرد، ساکنان زمین پس از هزار و دویست سال و به رغم همة تجربه‌ها و ادّعای مدنیّت و آگاهی، نه تنها حامل و مبلّغ جملة صفات مذموم عصر جاهلی باشند، بلکه پا را فراتر نهاده و گوی سبقت را از آنان بربایند؟  میان زنده به گور کردن نوزادان بی‌گناه و سقط میلیون‌ها جنین که هر یک استعداد تبدیل شدن به میلیون‌ها زن و مرد بالغ و مستعدّ در عرصة زمین را دارند، چه تفاوت است؟

دانلود در ادامه


دانلود

نام کتاب: جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (عج)

به کوشش : اسماعیل شفیعی سروستانی

ناشر: موعود عصر (عج)

کتاب «جاهلیّت مدرن» دارای ۲ بخش از جمله «مباحث نظری» و «مباحث مصداقی» است. هر فصل از آن به بخش‌هایی اعم از «جاهلیّت مدرن و پوستین وارونه اسلام»، «جاهلیّت دوم در آخرالزّمان»، «مهدویّت رودررو با جاهلیّت»، «معنا و مفهوم جاهلیّت»، «مرگ جاهلی»‌ و «سرمایه‌داری، موجد خودآرایی جاهلی» است. در بخشی از این کتاب درباره «زنان، هدف تبلیغات سرمایه‌سالاران»، آمده است: اساس نظام اقتصادی سرمایه‌سالاری، تولید کالا است؛ تولید و توزیع و پس از مصرف کالاست که باعث انباشت سرمایه برای تولید بیشتر می‌شود، هر کدام از این حلقه‌ها که نباشد، نظام اقتصادی موجود به دست‌انداز می‌افتد؛ از این نظر، تبلیغات که نقش مهمّی در گسترش فرهنگ مصرفی موجود دارد برای تکمیل این حلقه، اهمیّت پیدا می‌کند.

در ابتدای کار، تبلیغات به طور عمده صورت اطلاع‌رسانی داشت، نزدیک به صد سال پیش، بعضی از خلصت‌های این کالای تازه وارد بازار، در آگهی تجارتی عمده می‌شد، کمتر اتفاق می‌افتاد که آگهی تجارتی درباره چیزی به غیر از خود کالا باشد، به عبارت دیگر، نقش اصلی تبلیغات در این دوره، اطلاع‌رسانی بود ولی از سال ۱۹۲۵ م. این شیوه تبلیغات تغییر کرد؛ شرکت‌ها به این نتیجه رسیدند که نگرش متفاوتی لازم است تا بتوان کالای بیش تری فروخت، از آن تاریخ به بعد، آْگهی‌های تجارتی کوشید کالا را به خواسته‌ها و احساسات انسانی گره بزند. یکی از ابتدایی‌ترین خواسته‌های بشری هم تمایلات جنسی است و از این جاست که بهره‌گیری به واقع سوء استفاده از زنان در تبلیغات آغاز می‌شود، کمتر اتفاق می‌افتد که در آگهی‌ها نشانی از کالای مورد نظر باشد و اغلب نیز خواننده و بیننده از آگهی، چیزی درباره مختصات کالا نمی‌آموزد به عوض، آگهی تجارتی می‌کوشد که تصویرپردازی کند.

در این کوشش برای تصویرپردازی، بدن زن چه به طور کامل و چه به صورت اجزا وارد معادله می‌شود تا کالای مورد نظر به فروش رود؛ گذشته از نتایج دیگر، یکی از پیامدهای آن، این است که از زنان، تصاویر کاملأ غیرواقعی ساخته می‌شود، زنان آگهی‌های تجارتی را در هیچ کجا پیدا نمی‌کنید به عوض با تزریق ناامنی و غیرکامل بودن زنان و به ندرت مردان، پیام اصلی این آگهی‌ها این است که اگر کالاهای مورد نظر را مصرف کنند، هر کمبودی واقعی یا خیالی بر طرف می‌شوند.

در همه آگهی‌ها، پیام اصلی این است که زن و مرد ایده‌آل چه مشخصاتی باید داشته باشند در خصوص مردان، پیام مشخص و روشن است: او باید با قدرت، ثروتمند، ورزشکار و دارای اعتماد به نفس باشد. در خصوص زنان، ولی پیام‌ها یک گره‌گاه مشترک دارند؛ یک زن باید زیبا باشد البته باید گفت که تبلیغات، مبدع این شیوه نگرش به زن نیستند ولی آنچه که تبلیغات کرده و می‌کند، این است که همگام با جنسیت‌گرایی، این تصور ویژه از زیبایی را دست نیافتنی‌تر کرده است؛ یکی از پیامدهای جدی تبلیغات این است که این تصور زیبایی، منحصر به فرد و جزمی‌تر شده است که در عمل، پیامد آن به صورت زجر و عذاب زنان و نیز گاهی مرگ آنان بوده است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد