بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

بهار ولایت

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است: گل زیبای نرگس.

اینها برای چیست که فریاد می زنند؟؟؟؟؟(با تشکر از جواد زاده)

فرض کنید مدت زیادی از این دنیا به جای دیگری رفته اید و در این مدت هیچ خبری از اخبار دنیا برای شما نرسیده است. بعد از این مدت طولانی اکنون بی خبر از همه جا به دنیا باز گشته اید و این عکس را مشاهده میکنید : 

 

  

به نظرم سوالی برای شما پیش می آید. از خودتان میپرسید که در دنیایی که این مرد در آن زندگی میکند چه تحول عظیمی رخ داده است که او اینچنین با همه وجود به هیجان آمده است؟ چنین تصور میکنید که مهمترین اتفاق دنیا به وقوع پیوسته است که این چنین او را بیخود کرده است.  آیا یک شخص ، عکس العملی شدید تر از این نیز میتواند داشته باشد؟

بعد با صحنه های دیگری هم مواجه میشوید : 

می بینید انبوه مردم این دنیا اینگونه فریاد میزنند و از خود بیخود شده اند بازهم از خود سوال میکنید که چه سعادت بزرگی به این مردم روی آورده است که اینگونه شادمانی میکنند. آیا به علم و دانش بزرگی دست یافته اند؟ به فقر و گرسنگی و قحطی فائق آمده اند؟

واقعا چه سعادتی نسیب اینها شده است؟ با خودتان میگویید که انگار مردم دنیا هیچ غمی ندارند. خدا را شکر ! مشکلی نیست.

حق باشماست من هم جای شما بودم همین فکر را میکردم. خدا را شکر !  چه مرم سعادتمندی !  چقدر خوشحالند چه قدر متحدند، چقدر باهم خوشحالند. چقدر قدر هم را میدانند. چه خوشحالی مسرور کننده ای !

جام جهانی برزیل

اما هرچه باشد بازهم دلیل اصلی این حرکات هنوز مشخص نیست. باید پرسید که : اینها برای چیست که فریاد میزنند ؟

آیا گلی برسر دنیا نهاده اند ؟

اینها برای چیست که فریاد میزنند؟

 

اگر مردم دنیا به سعادت رسیده اند پس اینها چرا فریاد نمیزنند؟ 

.

 

.وقتی مردان بازی کنند کودکان حق بازی کردن را از یاد خواهند برد. یادم می آید در جایی که مردان بازیهای کودکانه میکردند انبوهی از مردم فریاد میزدند : سوراخ سوراخش میکنه !

غزه. دانستیم که آنها برای اینکه به سعادت رسیده بودند فریاد میزدند اما اینها برای چیست که فریاد میزنند ؟ آیا اینها هم گلی زده اند و به سعادت رسیده اند؟ 

غزه

اینها برای چیست که فریاد میزنند ؟

اینها برای چیست که فریاد میزنند؟

این هم روشی برای توپ بازی است. آیا وقتی این توپ هم گل شود باز هم مردم  دنیا را به هیجان خواهد آورد ؟

اینها برای چیست که فریاد میکنند ؟ 

 

 

 

اینها برای چیست که اینگونه ساکتند؟ 

 

اینها برای چیست که فریاد میکنند ؟ 

اینها برای چیست که اینگونه ساکتند.

اینها برای چیست که فریاد میکنند ؟ 

 

فریاد هایتان را بخاطر هیچ تخلیه کنید تا برای جایی که واقعا باید فریاد بزنید چیزی جز خفقان برایتان باقی نمانده باشد. این سرنوشت شوم شماست. دیگر تجمع 100 ها هزار نفر در یک جا چندان مهم نیست شاید برای تماشای بازی کودکانه ی مردها باشد. دیگر غریو 100 ها هزار مرد اهمیتی ندارد شاید بخاطر رد شدن توپی از دروازه ای باشد. مردم این دوره زمانه برای این مقدار هم تمام ظرفیتشان را خالی میکنند. زیاد مهم نیست. شما کارتان را بکنید. بازی در جریان است. اگر گل نزنند پژمرده خواهند شد و اگر گل بزنند احساس پیروزی میکنند و همین سعادت برایشان کافیست از سرشان هم زیاد است کارتو بکن. نگران هیچی نباش. صدای هیجان استادیومها نخواهد گذاشت صدای ناله ها را کسی بشنود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد